Waar staat de methode Compleet Gezond voor?

Compleet gezond wil jou laten ervaren wat een gezonde leefstijl voor je kan betekenen. Gezondheid geeft vrijheid, zelfvertrouwen, meer concentratie op je werk en meer tijd voor je gezin. Wordt je in de ochtend al moe wakker? Of ben je aan het einde van een werkdag ook zo moe, dat je op de bank blijft zitten? Stap uit je comfortzone en ervaar dat het leven je meer heeft te bieden.

VrijheidWaarom zou dit wel lukken?

Heb je alles geprobeerd? Maar verval je toch steeds weer in je oude patroon? Wat zal er dan anders zijn bij deze methode? Natuurlijk weet iedereen dat de meeste snacks niet gezond zijn. En dat groente (mits goed klaar gemaakt) gezond is. Toch kiezen veel mensen voor gemak, kant en klaar en snel. Vaak bevat deze voeding vooral de snelle koolhydraten. Deze zorgen voor een ongewenste schommeling in je bloedsuikerspiegel. Schrappen van de snelle koolhydraten lijkt de oplossing. Nadeel alleen is dat je juist dan erg veel trek krijgt. Hoe vang je dit op? Gelukkig is er voeding die zorgt voor een lang voldaan gevoel. Die ook nog eens gezond is. Hierdoor kun je uit de cirkel van eetbuien en een schommelende bloedsuikerspiegel stappen.

Hoe werkt het?

Kennis = macht. Ik deel al mijn kennis met je in mijn online traject. Zodat jij niet alleen weet dat snacks ongezond zijn, maar je ook weet waarom ze ongezond. Wat de gevolgen daarvan voor je lichaam zijn en wat je als vervanging kunt gebruiken. Voor ongezonde voeding, is altijd een gezond alternatief. Niet lekker denk je? Je smaakpapillen zijn te trainen en gaan de gezonde alternatieven echt wel waarderen. Kwestie van doen!

Het leefstijldieet van Compleet Gezond, geen standaard weekmenu’s.

Koolhydraten, vetten, eiwitten, vitamines en mineralen moeten in balans zijn. Momenteel volgen veel mensen een koolhydraat-arm dieet. Is dit ook voor jou handig? Maar ga je dan koolhydraat-arm eten en met veel vet? Of kies je voor koolhydraat-arm en veel eiwitten? Wat is wijsheid? En moet je dan de hele dag calorieën tellen? Dat is vermoeiend. Ik werk met een persoonlijk voedingsadvies en persoonlijke weekmenu’s. Ieder lichaam is anders en heeft andere behoefte. Zeker na een bloedonderzoek kan ik een heel gericht en persoonlijk voedingsadvies aan je geven. In je persoonlijke weekmenu’s heb ik de calorieën al voor je uitgerekend. Zo neem ik die last van je over. Tis immers mijn vak en zo kan jij genieten van je nieuwe eetpatroon en kan je lichaam herstellen. Zo krijg weer de regie over je gezondheid!

Wanneer?

Persoonlijk contact is weer mogelijk met in acht neming van de coronamaatregelen. Ook een online consult is mogelijk. Naast een persoonlijk consult kan ik ook via een vingerprik wat bloed bij je afnemen of speeksel en dit door een laboratorium laten onderzoeken. Zo kunnen we onderzoeken of je een voedingsallergie hebt, of een vitamine- of mineralentekort. We kunnen onderzoeken of je koolhydraat stofwisseling wel goed werkt, verschillende organen kunnen we onderzoeken, zoals de werking van de schilklier, alvleesklier of je lever. En natuurlijk ook we ook nader inzoomen op je hormonen. Thuis kun je zelf nog verschillende urineonderzoeken doen. Twijfel je of mijn methode geschikt is voor jou? Maak dan een afspraak voor een gratis online/persoonlijk kennismakingsgesprek. Dan kan ik je er meer over vertellen. De afspraak kun je meteen inplannen in mijn agenda. Ik geef je graag een passend advies.

Het online traject
  • Het online traject geeft je wekelijks een stap die je kunt zetten om de regie over je gezondheid terug te krijgen.
  • Veel tips en trics om je te motiveren om door te gaan.
  • Uitleg over de keuzes die je kunt maken, zoals meer bewegen en het nut van ontspanning.
  • Jij behoudt ook tijdens het traject de regie.
  • Makkelijke recepten zonder pakjes en zakjes.
  • Je wordt uitgedaagd om na te denken over hoeveel gezondheid waard is voor jou.
  • Je hebt snel en makkelijk contact met mij.
  • Bekijk de verschillende opties in de webwinkel.
Voor wie geschikt?

Iedereen vanaf 18 jaar en ouder die graag een gezonde leefstijl wil hebben. Dit kan preventief zijn om leefstijlziektes te voorkomen of om van leefstijlziektes te genezen. Leefstijlziektes zijn overgewicht, obesitas, diabetes mellitus type 2, hoge bloeddruk, cholesterolproblemen en metabool syndroom. Mijn e-learning is voor al deze groepen geschikt. Er is een e-learning voor 3 maanden (bij preventie en milde leefstijlklachten) en een e- learning bij obesitas of leefstijlziektes zoals diabetes mellitus type 2 (met insuline gebruik) en hart- en vaatziektes zoals hoge bloeddruk (met medicatie) en verhoogd cholesterol (met medicatie). Bij twijfel kun je altijd een gratis kennismakingsgesprek aanvragen.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten